Wrocław, sierpień 2020 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1
Regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu określa organizację i zasady funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu, zwanego dalej Wojewódzkim Inspektoratem, w szczególności:
- strukturę organizacyjną Wojewódzkiego Inspektoratu;
- zasady kierowania Wojewódzkim Inspektoratem;
- zakres uprawnień kierowników komórek organizacyjnych;
- zasady wykonywania nadzoru nad realizacją zadań;
- uprawnienia do podejmowania decyzji i podpisywania pism;
- organizację pracy w Wojewódzkim Inspektoracie;
- zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych.
§ 2
Ilekroć w regulaminie organizacyjnym jest mowa o:
- Wojewódzkim Inspektorze – należy przez to rozumieć Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska;
- Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora – należy przez to rozumieć Zastępcę Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska;
- delegaturze – należy przez to rozumieć delegaturę Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu;
- komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć delegaturę, wydział lub dział Wojewódzkiego Inspektoratu;
- kierowniku komórki organizacyjnej – należy przez to rozumieć kierownika delegatury, naczelnika wydziału lub kierownika działu Wojewódzkiego Inspektoratu
- regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu.
Rozdział II
Wojewódzki Inspektor
§ 3
- Wojewódzki Inspektor jest organem Inspekcji Ochrony Środowiska jako organ rządowej administracji zespolonej w województwie.
- Terytorialny zasięg działania Wojewódzkiego Inspektora obejmuje województwo dolnośląskie.
- Siedzibą Wojewódzkiego Inspektora jest Miasto Wrocław.
- Wojewódzki Inspektor, kierując działalnością Inspekcji Ochrony Środowiska na obszarze województwa, wykonuje zadania wynikające z przepisów prawa zgodnie z ogólnymi kierunkami działania, zaleceniami i wytycznymi oraz poleceniami Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
- Kierunki działania oraz roczne plany pracy Inspekcji Ochrony Środowiska w województwie, których elementem są roczne plany działalności kontrolnej, ustala Wojewódzki Inspektor, w porozumieniu z Wojewodą.
§ 4
Wojewódzki Inspektor wykonuje zadania określone w ustawie z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1471 ze zm.) oraz przepisach odrębnych.
Rozdział III
Wojewódzki Inspektorat
§ 5
- Wojewódzki Inspektorat funkcjonuje w formie organizacyjno-prawnej państwowej jednostki budżetowej, a Wojewódzki Inspektor jest ustanowiony dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia.
- Przedmiotem działania Wojewódzkiego Inspektoratu jest zapewnienie Wojewódzkiemu Inspektorowi pomocy w realizacji zadań Inspekcji Ochrony Środowiska.
- W ramach Wojewódzkiego Inspektoratu działają delegatury z siedzibą w: Jeleniej Górze, Legnicy, Wałbrzychu.
- Majątek Wojewódzkiego Inspektoratu stanowi własność Skarbu Państwa, którego reprezentantem jest Wojewódzki Inspektor.
§ 6
Wojewódzki Inspektorat działa na podstawie:
- ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 995);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.);
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zm.);
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.);
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 265);
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i sposobu organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur (Dz. U. poz. 2531);
- statutu Wojewódzkiego Inspektoratu nadanego przez Wojewodę Dolnośląskiego;
- przepisów odrębnych;
- niniejszego Regulaminu.
Rozdział IV
Struktura organizacyjna Wojewódzkiego Inspektoratu
§ 7
- W skład Wojewódzkiego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- Wydział Inspekcji;
- Wydział Prawny;
- Wydział Administracyjno -Techniczny;
- Wydział Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych;
- Wydział Kadr i Szkolenia;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw obronnych;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw ochrony danych osobowych – Inspektor Ochrony Danych;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw archiwum - Koordynator Czynności Kancelaryjnych;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw kontaktów z mediami i promocji;
- pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych;
- delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu:
- Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Jeleniej Górze, z siedzibą w Jeleniej Górze,
- Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Legnicy, z siedzibą w Legnicy,
- Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Wałbrzychu, z siedzibą w Wałbrzychu.
- W skład Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- Dział Inspekcji;
- samodzielne stanowiska pracy do spraw administracyjno-technicznych;
- samodzielne stanowisko pracy do spraw informatycznych.
§ 8
- Siedziby i obszar działania delegatur Wojewódzkiego Inspektoratu określa załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Schemat organizacyjny Wojewódzkiego Inspektoratu przedstawia załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział V
Zasady kierowania pracą Wojewódzkiego Inspektoratu
§ 9
- Wojewódzkim Inspektoratem kieruje Wojewódzki Inspektor.
- Wojewódzki Inspektor kieruje Wojewódzkim Inspektoratem przy pomocy Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora, Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu, Kierowników Delegatur, Głównego Księgowego, Naczelników Wydziałów, Kierowników Działów, pracowników upoważnionych do wykonywania zadań na podstawie indywidualnych pełnomocnictw i upoważnień.
- Funkcjonowanie Wojewódzkiego Inspektoratu opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania oraz podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
- Pracownicy w Wojewódzkim Inspektoracie w trakcie wykonywania swoich zadań, przestrzegają drogi służbowej, zgodnie z którą:
- pracownik podlega bezpośredniemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i wobec którego odpowiada za całokształt powierzonych mu spraw;
- pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla ma obowiązek powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego.
§ 10
- Wojewódzki Inspektor zapewnia prawidłowe funkcjonowanie Wojewódzkiego Inspektoratu, oraz właściwą organizację pracy, w szczególności poprzez:
- wydawanie aktów prawa wewnętrznego, tj. zarządzeń wewnętrznych;
- zarządzanie kontroli wewnętrznych w Wojewódzkim Inspektoracie.
- Wojewódzki Inspektor jest odpowiedzialny w szczególności za:
- prawidłową i terminową realizację zadań do jakich został powołany organ Inspekcji Ochrony Środowiska oraz prawidłowe i terminowe wywiązywanie się przez Wojewódzki Inspektorat z ciążących na nim obowiązków;
- całość gospodarki finansowej Wojewódzkiego Inspektoratu;
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony danych osobowych.
§ 11
- Do zadań Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora należy, w szczególności:
- współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem w wykonywaniu zadań i organizacji funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu;
- monitorowanie sposobu funkcjonowania oraz realizacji zadań przez delegatury;
- koordynowanie kontroli wewnętrznej.
- Zastępca Wojewódzkiego Inspektora reprezentuje Wojewódzki Inspektorat w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora, a także pełni obowiązki Wojewódzkiego Inspektora podczas jego nieobecności.
§ 12
Do zadań Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu należy w szczególności:
- wspomaganie Wojewódzkiego Inspektora w wykonywaniu zadań i organizacji funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu;
- analizowanie i kontrolowanie zasadności zamówień publicznych;
- reprezentowanie Wojewódzkiego Inspektoratu w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora;
- monitorowanie współpracy pomiędzy komórkami organizacyjnymi oraz inicjowanie nowych rozwiązań organizacyjnych usprawniających procesy współpracy;
- planowanie wieloletnie w zakresie inwestycji i remontów;
- koordynowanie spraw związanych z kontrolą zarządczą;
- koordynowanie spraw związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej oraz innych jednostek i instytucji;
- monitorowanie przebiegu realizacji stosowania w Wojewódzkim Inspektoracie zasad dotyczących równego traktowania pracowników w zatrudnieniu. Opiniowanie wniosków i rozwiązań mających wpływ na realizację tych zasad;
- koordynowanie i nadzór w zakresie prawidłowego i terminowego tworzenia treści informacji udostępnianej na stronie BIP;
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem rocznej informacji o realizacji zadań Inspekcji Ochrony Środowiska – sprawozdania z działalności Wojewódzkiego Inspektoratu.
§ 13
- Do obowiązków Kierownika Delegatury należy, w szczególności:
- realizowanie zadań merytorycznych Wojewódzkiego Inspektoratu na obszarze działania delegatury;
- reprezentowanie Wojewódzkiego Inspektora w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora, a przede wszystkim prowadzenie spraw i wydawanie na terenie działania delegatury decyzji administracyjnych, postanowień oraz zaświadczeń, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Wojewódzkiego Inspektora.
- Kierownik Delegatury kieruje pracą delegatury przy pomocy Kierownika Działu inspekcji oraz samodzielnych stanowisk pracy i ponosi pełną odpowiedzialność za działalność delegatury.
§ 14
- Do obowiązków i uprawnień Głównego Księgowego należy, w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości Wojewódzkiego Inspektoratu;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- organizowanie prac dotyczących planowania budżetowego;
- nadzorowanie realizacji planu finansowego Wojewódzkiego Inspektoratu;
- organizowanie prac sprawozdawczych Wojewódzkiego Inspektoratu, z zakresu sprawozdań budżetowych i finansowych;
- organizowanie i nadzorowanie rachuby płac z pełną dokumentacją i ewidencją do celów kosztowych, podatkowych i ubezpieczeń społecznych.
- Główny Księgowy jest równocześnie naczelnikiem Wydziału Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych.
§ 15
- Do obowiązków Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu oraz kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
- koordynacja całokształtu działalności w zakresie przez siebie nadzorowanym;
- planowanie i organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej i samodzielnych stanowisk pracy;
- zapewnienie terminowego i zgodnego z przepisami wykonywania zadań merytorycznych;
- terminowe i rzetelne opracowywanie wymaganych sprawozdań oraz innych żądanych przez Wojewódzkiego Inspektora informacji;
- nadzór nad przekazywaniem dokumentacji do archiwum;
- doskonalenie metod pracy oraz usprawnianie organizacji i techniki pracy, przedstawianie bezpośredniemu przełożonemu wniosków i propozycji w tym zakresie;
- odpowiednie zabezpieczenie powierzonego sprzętu i aparatury oraz zapewnienie ich właściwej eksploatacji;
- zapewnienie przestrzegania przez podległych pracowników przepisów bhp i ppoż. oraz tajemnicy prawnie chronionej i ochrony danych osobowych.
- Do obowiązków Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu oraz kierowników komórek organizacyjnych należy także:
- nadzór merytoryczny nad informacjami i materiałami publikowanymi w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu oraz informacjami przekazywanymi mediom;
- opracowywanie wstępnych projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wojewódzkiego Inspektora, a dotyczących działalności podległej komórki organizacyjnej.
- Dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu oraz kierownicy komórek organizacyjnych ponoszą odpowiedzialność za rzetelność ustaleń i danych statystycznych oraz poprawną redakcję opracowanych materiałów.
§ 16
Dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu oraz kierownicy komórek organizacyjnych:
- mogą wnioskować w sprawach zatrudniania, wynagradzania, awansowania, nagradzania, odznaczania i karania podległych pracowników;
- zapewniają racjonalne i efektywne wykorzystanie czasu pracy i przestrzeganie dyscypliny pracy przez pracowników mu podległych;
- sporządzają pierwsze oceny w służbie cywilnej, oceny okresowe członków korpusu służby cywilnej oraz ustalają indywidualne programy rozwoju zawodowego podległych pracowników.
Rozdział VI
Zasady nadzoru sprawowanego przez kierownictwo Wojewódzkiego Inspektoratu
§ 17
Wojewódzki Inspektor oprócz sprawowania ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań Inspekcji Ochrony Środowiska oraz działalnością Wojewódzkiego Inspektoratu bezpośrednio nadzoruje pracę:
- Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora;
- Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu;
- Głównego Księgowego;
- Wydziału Inspekcji;
- Wydziału Prawnego;
- Wydziału Kadr i Szkolenia;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw obronnych;
- samodzielnego stanowisko pracy do spraw ochrony danych osobowych – Inspektora Ochrony Danych;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontaktów z mediami i promocji;
- Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.
§ 18
Zastępca Wojewódzkiego Inspektora sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą delegatur.
§ 19
Dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
- Wydziału Administracyjno-Technicznego;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw archiwum - Koordynatora Czynności Kancelaryjnych.
§ 20
Kierownicy delegatur oprócz kierowania pracą delegatur bezpośrednio nadzorują pracę:
- Działu Inspekcji;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw administracyjno-technicznych;
- samodzielnego stanowiska pracy do spraw informatycznych.
§ 21
Główny Księgowy sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą Wydziału Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych.
§ 22
Naczelnicy wydziałów i kierownicy działów kierują pracą podporządkowanej komórki organizacyjnej.
Rozdział VII
Uprawnienia do podejmowania decyzji i podpisywania pism
§ 23
- Do wyłącznej kompetencji Wojewódzkiego Inspektora należy podejmowanie decyzji w następujących sprawach:
- wydawania zarządzeń, regulaminów i innych aktów prawa wewnętrznego;
- związanych z współpracą zagraniczną;
- wstrzymania działalności powodującej pogorszenie stanu środowiska w znacznych rozmiarach lub zagrażających życiu lub zdrowiu ludzi poza przypadkami gdy zachodzi bezpośrednie zagrożenie zdrowia lub życia ludzkiego albo bezpośrednie zagrożenie zniszczenia środowiska w znacznych rozmiarach;
- wstrzymania oddania do użytku obiektów lub instalacji realizowanych jako przedsięwzięcie mogące znacząco oddziaływać na środowisko;
- wstrzymania użytkowania instalacji;
- związanych z dokonywaniem czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Wojewódzkim Inspektoracie oraz realizacją polityki personalnej w służbie cywilnej, a w szczególności:
- związanych z nawiązywaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy;
- związanych z dysponowaniem funduszem płac;
- związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Wojewódzkim Inspektoracie;
- innych sprawach zastrzeżonych przepisami odrębnymi;
- innych, każdorazowo określonych przez Wojewódzkiego Inspektora.
- Do wyłącznej kompetencji Wojewódzkiego Inspektora należy podpisywanie:
- pism kierowanych do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do organów administracji rządowej i samorządowej stopnia wojewódzkiego, do organów kontroli zewnętrznej, do jednostek naukowo-badawczych, z wyjątkiem pism kierowanych na podstawie art. 16 ust. 1 oraz art. 17 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 20 lipca 1991r. o Inspekcji Ochrony Środowiska;
- pism związanych z współpracą zagraniczną;
- odpowiedzi na wystąpienia posłów i senatorów;
- pism i dokumentów dotyczących nawiązywania, trwania i ustania stosunku pracy;
- pełnomocnictw i upoważnień;
- innych pism i dokumentów każdorazowo określonych przez Wojewódzkiego Inspektora.
§ 24
Zastępca Wojewódzkiego Inspektora podejmuje decyzje, podpisuje pisma i dokumenty niezastrzeżone do wyłącznej kompetencji Wojewódzkiego Inspektora, w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora, a w zastępstwie Wojewódzkiego Inspektora również w zakresie wymienionym w § 23.
§ 25
Dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu podejmuje decyzje, podpisuje pisma i dokumenty w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora.
§ 26
Kierownik delegatury podejmuje decyzje, podpisuje pisma i dokumenty niezastrzeżone do wyłącznej kompetencji Wojewódzkiego Inspektora, w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora (w tym decyzje administracyjne, postanowienia i zaświadczenia).
§ 27
Główny Księgowy podejmuje decyzje, podpisuje pisma i dokumenty w sprawach wynikających z zakresu kompetencji oraz z imiennego upoważnienia Wojewódzkiego Inspektora.
§ 28
- Naczelnicy wydziałów i kierownicy działów podpisują korespondencję wewnętrzną kierowaną do innych komórek organizacyjnych Wojewódzkiego Inspektoratu w sprawach należących do ich właściwości.
- Naczelnicy wydziałów i kierownicy działów podejmują decyzje, podpisują pisma i dokumenty, na podstawie i w zakresie udzielonego im przez Wojewódzkiego Inspektora imiennego upoważnienia.
- Naczelnicy wydziałów i kierownicy działów aprobują pisma zastrzeżone do podpisu ich bezpośrednich przełożonych.
§ 29
Pracownicy podejmują decyzje, podpisują pisma i dokumenty, na podstawie i w zakresie udzielonego im przez Wojewódzkiego Inspektora imiennego upoważnienia.
§ 30
Dokumenty, z których wynikają zobowiązania i skutki finansowe dla Wojewódzkiego Inspektoratu wymagają kontrasygnaty Głównego Księgowego.
Rozdział VIII
Szczegółowe zakresy działania komórek organizacyjnych
§ 31
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych oraz stanowisk samodzielnych należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów pism pozostających w zakresie działania Wojewódzkiego Inspektora, w tym zarządzeń wewnętrznych, decyzji, informacji, analiz i ocen;
- przedkładanie Wojewódzkiemu Inspektorowi, Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora, Głównemu Księgowemu, Dyrektorowi Wojewódzkiego Inspektoratu lub kierownikowi delegatury informacji i opinii na temat prowadzonych spraw;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne;
- przygotowywanie projektów umów cywilno-prawnych i wniosków;
- udział w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- sporządzanie zapotrzebowań planowych i doraźnych dotyczących dostaw, usług i robót budowlanych, w zakresie swojej właściwości;
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu;
- udzielanie zainteresowanym podmiotom informacji i opinii w zakresie realizowanych zadań;
- wykonywanie zadań związanych z udostępnianiem informacji i materiałów dotyczących działalności Wojewódzkiego Inspektoratu;
- współpraca z urzędami administracji publicznej, placówkami naukowo-badawczymi, instytucjami i organizacjami społecznymi;
- prowadzenie sprawozdawczości z wykonywanych zadań;
- sporządzanie propozycji do planu pracy i szkoleń;
- rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie swojej właściwości;
- realizacja zadań z zakresu działalności edukacyjnej Wojewódzkiego Inspektoratu;
- nadzór nad majątkiem Wojewódzkiego Inspektoratu;
- rozpatrywanie wystąpień senatorów i posłów oraz przygotowywanie propozycji odpowiedzi;
- prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów.
§ 32
- Komórki organizacyjne współdziałają ze sobą w wykonywaniu swoich zadań.
- Zadania należące do właściwości kilku komórek organizacyjnych realizują wszystkie zainteresowane komórki organizacyjne, każda w zakresie swojej właściwości.
- Realizację zadań, o których mowa w ust. 1, koordynuje komórka organizacyjna do której właściwości należy problematyka o wiodącym znaczeniu dla danego zadania.
§ 33
Do głównych zadań Wydziału Inspekcji i działów inspekcji należy:
- prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie określonym w ustawie z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska;
- udział w przekazywaniu do użytkowania obiektów lub instalacji realizowanych jako przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko;
- w przypadku wystąpienia poważnej awarii uczestniczenie w działaniach podejmowanych przez organy właściwe do jej zwalczania, w tym przygotowywanie decyzji dotyczących m.in. przeprowadzania badań lub wprowadzania zakazów bądź ograniczeń w korzystaniu ze środowiska;
- badanie przyczyn powstawania poważnych awarii, nadzór nad usuwaniem skutków zaistniałych zdarzeń;
- podejmowanie czynności określonych w art. 10b ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska w razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przeciwko środowisku;
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w imieniu Wojewódzkiego Inspektora, w związku z naruszeniem wymogów ochrony środowiska, w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych;
- przygotowywanie zarządzeń pokontrolnych i zaleceń pokontrolnych;
- przygotowywanie wystąpień do organów administracji rządowej i samorządowej;
- przygotowywanie opinii i zaświadczeń w sprawach określonych w przepisach odrębnych;
- nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego za stwierdzone wykroczenia;
- sporządzanie wniosków o ukaranie kierowanych do sądów karnych oraz zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa kierowanych do organów ścigania;
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązków o charakterze niepieniężnym;
- reprezentowanie Wojewódzkiego Inspektora przed właściwymi organami w sprawach o naruszenie przepisów ochrony środowiska;
- prowadzenie rejestrów, ewidencji i baz danych związanych z realizacją obowiązków powierzonych Wydziałowi Inspekcji i działom inspekcji;
- przygotowywanie informacji o działalności kontrolnej dla Głównego Inspektora Ochrony Środowiska i wojewody oraz informacji dla rad gmin, rad powiatów i sejmiku województwa, na ich wniosek, o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla danego terenu
- przygotowywanie informacji, sprawozdań i raportów w zakresie swojej działalności dla potrzeb organów administracji rządowej i samorządowej;
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Wydziału Inspekcji lub działu inspekcji;
- współdziałanie w zakresie ochrony środowiska z innymi organami kontrolnymi, organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz organami administracji publicznej, a także organizacjami społecznymi;
- współpraca zagraniczna w zakresie działań inspekcyjnych, w szczególności dotyczących międzynarodowego przemieszczania odpadów i transgranicznych skutków awarii przemysłowych.
§ 34
Do głównych zadań Wydziału Prawnego należy:
- zapewnienie obsługi prawnej Wojewódzkiego Inspektora oraz Wojewódzkiego Inspektoratu, w tym:
- opiniowania aktów regulujących działalność Inspektoratu, umów i porozumień zawieranych przez Wojewódzkiego Inspektora,
- udzielanie opinii prawnych na potrzeby Wojewódzkiego Inspektora,
- udzielanie opinii prawnych co do obowiązującego stanu prawnego w zakresie działania Wojewódzkiego Inspektora,
- przedstawianie stanowiska prawnego oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa dla poszczególnych wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy Wojewódzkiego Inspektoratu,
- realizacja zastępstwa prawnego przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi;
- ewidencjonowanie i przechowywanie akt spraw cywilnych toczących się z udziałem Wojewódzkiego Inspektoratu;
- weryfikowanie decyzji i postanowień wydawanych przez Wojewódzkiego Inspektora;
- weryfikowanie wniosków do sądów w sprawach o wykroczenia;
- prowadzenie spraw związanych z toczącymi się postępowaniami w sprawach o wykroczenia wszczynanymi na wniosek Wojewódzkiego Inspektora;
- weryfikowanie zawiadomień składanych do prokuratury w sprawach o przestępstwa;
- współpraca z Wydziałem Inspekcji w zakresie realizowanych czynności kontrolnych i administracyjnych;
- prowadzenie szkoleń dla pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu z regulacji prawnych;
- informowanie o najważniejszych zmianach w przepisach stosowanych w Wojewódzkim Inspektoracie oraz o orzecznictwie sądów administracyjnych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie odpowiedzialności członków zarządu spółek kapitałowych za zaległe administracyjne kary pieniężne wymierzoneprzez Wojewódzkiego Inspektora;
- współpraca z Wydziałem Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych w zakresie przymusowego dochodzenia należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym, w szczególności udzielanie opinii co do prawnych możliwości dochodzenia roszczeń, zgłaszanie wierzytelności w postępowaniu upadłościowymi, reprezentowanie Wojewódzkiego Inspektora w sprawach o nakazanie wyjawienia majątku.
- udzielanie pomocy prawnej i udział w pracach Komisji Socjalnej.
§ 35
- Do głównych zadań Wydziału Administracyjno-Technicznego należy:
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa do władania nieruchomościami należącymi do Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie dokumentacji prawnej obiektów zajmowanych przez Wojewódzki Inspektorat;
- prowadzenie dokumentacji technicznej obiektów zajmowanych przez Wojewódzki Inspektorat, z wyłączeniem jego Delegatur;
- prowadzenie spraw inwestycyjnych, napraw i remontów obiektów zajmowanych przez Wojewódzki Inspektorat;
- zaopatrywanie Wojewódzkiego Inspektoratu w niezbędne dostawy, usługi i roboty budowlane;
- prowadzenie spraw związanych z majątkiem Wojewódzkiego Inspektoratu, w tym prowadzenie ewidencji ilościowej i wartościowej oraz koordynowanie działań związanych z jego likwidacją;
- dokonywanie systematycznego przeglądu stanu technicznego pomieszczeń, funkcjonowania urządzeń technicznych Wojewódzkiego Inspektoratu, z wyłączeniem jego Delegatur;
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania środków transportu i prowadzenie rozliczeń z wykorzystania środków transportu Wojewódzkiego Inspektoratu, z wyłączeniem jego Delegatur;
- realizacja i koordynowanie działań wynikających z postanowień ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, w tym udzielanie opinii, porad i wyjaśnień w zakresie stosowania tej ustawy oraz przygotowywanie projektów aktów wewnętrznych i prowadzenie szkoleń z zakresu tej ustawy;
- zabezpieczenie porządku i czystości wszystkich pomieszczeń Wojewódzkiego Inspektoratu, z wyłączeniem jego Delegatur;
- koordynacja i prowadzenie spraw związanych z prawidłowym zabezpieczeniem i ochroną majątku Wojewódzkiego Inspektoratu;
- zapewnienie sprawności sieci komputerowej oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją i administrowanie siecią teletransmisyjną Wojewódzkiego Inspektoratu, z wyłączeniem jego Delegatur;
- wdrażanie nowych systemów informatycznych dla potrzeb Wojewódzkiego Inspektoratu;
- obsługa informatyczna komórek organizacyjnych Wojewódzkiego Inspektoratu oraz koordynacja pracy samodzielnych stanowisk do spraw informatycznych.
- Do głównych zadań samodzielnych stanowisk pracy do spraw administracyjno-technicznych należy:
- prowadzenie całokształtu spraw organizacyjnych i kancelaryjnych dotyczących Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- dokonywanie systematycznego przeglądu stanu technicznego pomieszczeń i funkcjonowania urządzeń technicznych, oraz wykonywanie napraw w nieruchomościach znajdujących się na terenie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości i innych obiektów znajdujących się na terenie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów kodeksu pracy w zakresie przestrzegania dyscypliny i czasu pracy w Delegaturze Wojewódzkiego Inspektoratu;
- realizacja zadań związanych z zaopatrzeniem Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu w niezbędne dostawy, usługi i roboty budowlane;
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania środków transportu i prowadzenie rozliczeń z wykorzystania środków transportu znajdujących się na terenie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- utrzymanie porządku i czystości nieruchomości oraz innych obiektów Wojewódzkiego Inspektoratu znajdujących się na obszarze działania Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie spraw prawidłowego zabezpieczenia i ochrony majątku Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie filii archiwum zakładowego w Delegaturze Wojewódzkiego Inspektoratu;
- współdziałanie z Koordynatorem Czynności Kancelaryjnych w zakresie sprawowania bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Delegaturze Wojewódzkiego Inspektoratu;
- przygotowywanie dokumentacji dla potrzeb Wydziału Administracyjno-Technicznego dotyczącej napraw i remontów nieruchomości oraz innych obiektów znajdujących się na obszarze działania Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu oraz nadzór nad prowadzonymi pracami;
- prowadzenie spraw związanych z majątkiem Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu.
§ 36
Do głównych zadań Wydziału Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych należy:
- prowadzenie całokształtu spraw budżetowych i finansowych związanych z działalnością Wojewódzkiego Inspektoratu jako jednostki budżetowej, a w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości Wojewódzkiego Inspektoratu;
- opracowywanie materiałów do planowania budżetowego;
- realizacja planu finansowego;
- monitorowanie i analizowanie budżetu Wojewódzkiego Inspektoratu oraz raportowanie w tym przedmiocie, na potrzeby podejmowania niezbędnych działań dostosowawczych plan finansowy do bieżących potrzeb Wojewódzkiego Inspektoratu;
- sporządzenie sprawozdań budżetowych i finansowych Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie wymaganych ewidencji i dokumentacji księgowych;
- obsługa rachunków bankowych Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu oraz wykonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym;
- prowadzenie ewidencji księgowej i obsługi finansowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczeń należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym;
- prowadzenie obsługi finansowej gromadzonych wpływów, w tym redystrybucji, z tytułu administracyjnych kar pieniężnych orzekanych za naruszenie przepisów prawa z zakresu ochrony środowiska;
- podejmowanie działań w celu przymusowego ściągnięcia należności pieniężnych.
§ 37
Do głównych zadań Wydziału Kadr i Szkolenia należy:
- prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów do korpusu służby cywilnej oraz organizacją praktyk, wolontariatów i staży absolwenckich w Wojewódzkim Inspektoracie;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorowaniem przestrzegania przez pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu ustalonego porządku pracy oraz obowiązujących ich przepisów z zakresu prawa pracy, jak również obsługa Komisji Dyscyplinarnej oraz Rzecznika Dyscyplinarnego Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, jak również prowadzenie spraw emerytalno-rentowych;
- opracowywanie i okresowe aktualizowanie Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy;
- ewidencja upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wojewódzkiego Inspektora;
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem planu pracy;
- współudział w przygotowywaniu projektów zarządzeń Wojewódzkiego Inspektora i ich ewidencjonowanie;
- obsługa organizacyjna i kancelaryjna Wojewódzkiego Inspektora, Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora i Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie wszelkich spraw formalnych związanych ze stosunkiem pracy, awansowaniem, premiowaniem, nagradzaniem i karaniem pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników, w tym zapewnienie udziału pracowników w szkoleniach, kursach i seminariach;
- koordynowanie spraw związanych z oceną pracowników służby cywilnej;
- koordynowanie spraw związanych z ustalaniem indywidualnego programu rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej
§ 38
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
- organizowanie badań lekarskich dla pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu;
- prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy oraz wypadkami w drodze do pracy i z pracy do domu;
- organizowanie i przeprowadzanie szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu;
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych w poszczególnych komórkach organizacyjnych;
- dokonywanie przeglądu stanu technicznego pomieszczeń, funkcjonowania urządzeń technicznych sprzętu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowego w Wojewódzkim Inspektoracie, w tym w Delegaturach;
- sporządzanie i przedstawianie Wojewódzkiemu Inspektorowi okresowych ocen i analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- współpraca ze społecznymi inspektorami pracy, Państwową Inspekcją Pracy oraz Państwową Inspekcją Sanitarną w sprawach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- wykonywanie innych obowiązków wynikających z aktualnego stanu prawnego w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej;
- prowadzenie ewidencji w zakresie przydziałów odzieży roboczej i środków ochrony indywidualnej;
- przygotowywanie wykazów imiennych i ilościowych środków czystości, kremów i napoi nabywanych przez Wojewódzki Inspektorat na potrzeby pracowników.
§ 39
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw obronnych należy:
- wykonywanie czynności związanych z ewidencjonowaniem i przechowywaniem dokumentów związanych z problematyką obronną;
- opracowywanie i systematyczne uaktualnianie obowiązującej dokumentacji w dziedzinie obronności na okres pokoju i stanów nadzwyczajnych;
- opracowanie i systematyczne uaktualnianie specjalistycznych planów obrony cywilnej;
- opracowanie planów szkolenia i ćwiczeń z zakresu pozamilitarnych przygotowań obronnych;
- organizowanie szkoleń pracowników z zakresu powszechnej samoobrony;
- współudział w pracach związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych;
- planowanie i nadzór nad zaopatrywaniem formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki i umundurowanie oraz warunkami przechowywania i konserwacji;
- szkolenie kierowniczej kadry z zakresu problematyki obronnej i pozamilitarnych przygotowań obronnych.
§ 40
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw ochrony danych osobowych należy:
- weryfikowanie zgodność przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowywanie w tym zakresie sprawozdania dla Administratora Danych Osobowych;
- informowanie Administratora Danych Osobowych oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy przepisów o ochronie danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie;
- nadzorowanie opracowywania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych;
- zapoznawanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
- prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania oraz rejestru kategorii czynności przetwarzania;
- prowadzenie rejestru pomieszczeń – obszaru, w którym przetwarzane są dane osobowe;
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;
- przeprowadzanie analiz przypadków stwierdzonych lub podejrzewanych o naruszenie bezpieczeństwa danych osobowych oraz przedstawianie raportu i zaleceń dla Administratora Danych Osobowych w tym zakresie;
- współpraca z Organem Nadzorczym i pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla tego Organu, zwanego Prezesem Urzędem Ochrony Danych Osobowych.
§ 41
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska do spraw archiwum – Koordynatora Czynności Kancelaryjnych należy:
- prowadzenie zakładowego archiwum we Wrocławiu;
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Wojewódzkim Inspektoracie, w szczególności w zakresie doboru klas z jednolitego rzeczowego wykazu akt do załatwienia spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw;
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością filii archiwum zakładowego w Delegaturach Wojewódzkiego Inspektoratu.
§ 42
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw informatycznych należy:
- zapewnienie sprawności sieci komputerowej oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją i administrowanie siecią teletransmisyjną na terenie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu;
- obsługa informatyczna komórek organizacyjnych Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu.
§ 43
Do głównych zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontaktów z mediami i promocji należy:
- reprezentowanie Wojewódzkiego Inspektoratu w kontaktach z mediami;
- organizowanie spotkań z dziennikarzami oraz konferencji prasowych;
- analizowanie publikacji prasowych oraz informacji medialnych związanych tematycznie z działalnością Wojewódzkiego Inspektoratu;
- budowanie i utrzymywanie otwartych kontaktów z mediami;
- redagowanie komunikatów i informacji prasowych;
- przygotowywanie odpowiedzi na pytania kierowane przez dziennikarzy do Wojewódzkiego Inspektoratu, w szczególności w trybie ustawy Prawo prasowe oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
- dbanie o spójność i aktualność identyfikacji wizualnej Wojewódzkiego Inspektoratu;
- planowanie, koordynowanie i realizowanie zadań związanych z komunikacją wewnętrzną w Wojewódzkim Inspektoracie;
- planowanie i realizacja działań promocyjnych Wojewódzkiego Inspektoratu;
- rozpowszechnianie komunikatów i informacji prasowych;
- formułowanie i żądanie sprostowań do publikowanych treści;
- przygotowywanie treści do publikacji na stronach WWW, w social media (m.in. Facebook), w mediach i Biuletynie Informacji Publicznej;
- ścisła współpraca z komórkami merytorycznymi w celu pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych.
§ 44
Do głównych zadań pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizowanie, wymagające akceptacji Wojewódzkiego Inspektora:
- planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
- instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania w Wojewódzkim Inspektoracie informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone";
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wraz z określonym ustawowo objęciem przechowywania odnośnie wykonanej dokumentacji;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Wojewódzkim Inspektoracie, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- ewidencjonowanie oraz prowadzenie dokumentacji proceduralnej dla wydanych przez Wojewódzkiego Inspektora upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone";
- przekazywanie ABW do ewidencji, danych z prowadzonego wykazu osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
- zawiadamianie ABW o przypadkach naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli „poufne" lub wyższej.
Rozdział IX
Postanowienia końcowe
§ 45
- Zasady i tryb wykonywania wszystkich czynności kancelaryjnych w Wojewódzkim Inspektoracie określa Instrukcja kancelaryjna, stanowiąca załącznik nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67, Nr 27, poz. 140).
- Wykaz symboli literowych służących do oznaczania komórek organizacyjnych przy znakowaniu prowadzonych spraw i akt przedstawia załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 46
Wątpliwości dotyczące postanowień Regulaminu rozstrzyga Wojewódzki Inspektor.
Załącznik nr 1
SIEDZIBY I OBSZAR DZIAŁANIA
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ŚRODOWISKA WE WROCŁAWIU
SIEDZIBA WE WROCŁAWIU
51-630 Wrocław, ul. Józefa Chełmońskiego 14
- Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu (siedziba we Wrocławiu) jest właściwy rzeczowo i miejscowo we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do właściwości miejscowej Delegatur Wojewódzkiego Inspektoratu.
- Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu (siedziba we Wrocławiu) w zakresie działań inspekcyjnych obejmuje swym zasięgiem działania miasto Wrocław, a także powiaty: górowski, milicki, wołowski, trzebnicki, oleśnicki, średzki, oławski, strzeliński, powiat grodzki we Wrocławiu.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ŚRODOWISKA WE WROCŁAWIU
DELEGATURA W LEGNICY
59-220 Legnica, al. Rzeczypospolitej 10/12
W zakresie działań inspekcyjnych Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Legnicy obejmuje swym zasięgiem działania powiaty: głogowski, jaworski, lubiński, legnicki, polkowicki, złotoryjski, powiat grodzki w Legnicy.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ŚRODOWISKA WE WROCŁAWIU
DELEGATURA W WAŁBRZYCHU
58-300 Wałbrzych, ul. Mickiewicza 16
W zakresie działań inspekcyjnych Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Wałbrzychu obejmuje swym zasięgiem działania powiaty: dzierżoniowski, kłodzki, świdnicki, wałbrzyski, ząbkowicki.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ŚRODOWISKA WE WROCŁAWIU
DELEGATURA W JELENIEJ GÓRZE
58-500 Jelenia Góra, ul. Warszawska 28
W zakresie działań inspekcyjnych Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu w Jeleniej Górze obejmuje swym zasięgiem działania powiaty: bolesławiecki, lubański, lwówecki, jeleniogórski, kamiennogórski, zgorzelecki i powiat grodzki w Jeleniej Górze.
Podział terytorialny – wersja graficzna
Załącznik nr 2
SCHEMAT ORGANIZACYJNY WIOŚ
Załącznik nr 3
WYKAZ SYMBOLI LITEROWYCH STOSOWANYCH W WOJEWÓDZKIM INSPEKTORACIE OCHRONY ŚRODOWISKA WE WROCŁAWIU
Wojewódzki Inspektor | IŚ |
Zastępca Wojewódzkiego Inspektora | IZ |
Dyrektor Wojewódzkiego Inspektoratu | ID |
Kierownik Delegatury | KD |
Delegatura w Jeleniej Górze | DJ |
Delegatura w Legnicy | DL |
Delegatura w Wałbrzychu | DW |
Wydział Inspekcji | WI |
Dział Inspekcji | DI |
Wydział Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności Pieniężnych | WBF |
Wydział Kadr i Szkolenia | WKS |
Wydział Administracyjno-Techniczny | WAT |
Wydział Prawny | WP |
Inspektor Ochrony Danych | IOD |
Samodzielne stanowisko pracy ds. administracyjno - technicznych | SAT |
Samodzielne stanowisko pracy ds. bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych | SH |
Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych | SO |
Samodzielne stanowisko pracy ds. archiwum – Koordynator Czynności Kancelaryjnych | KCK |
Samodzielne stanowisko pracy ds. informatycznych | SI |
Samodzielne stanowisko pracy ds. kontaktów z mediami i promocji | SM |
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych | OIN |
Pełna treść regulamiu w formie skanu (PDF)